RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Treningen for bedre sex

Sist oppdatert:
Valg av treningsform kan ha noe å si for prestasjonen på soverommet.

(SIDE2): Det er den britiske avisen The Sun som ramser opp et knippe såkalte «SEXercises» for å få fart på kjærlighetslivet.

BIKRAM YOGA:
Ligner på vanlig yoga, men i denne formen gjennomføres 26 posisjoner og to pusteøvelser, som utøves i et rom med 37 grader.

Dette er bra for foryngelse av livsviktige organer som øker sexlysten, og forbedrer fleksibilitet – noe som kan piffe opp bevegelsene på soverommet.

Ved regelmessig trening av bikram skal det gi lange muskler og veltrent rumpe og lår. Treningsformen virker også stressdempende og disiplinerende.

LES: Her er yogaguiden.

LØP:
Perfekt trening for utholdenhet – og bra for sexlivet.

- Løping gir sterke bein, noe som er bra for noen av de «vriene» posisjonene, sier personlig trener Zac Taylor til den britiske avisen.

Regelmessig trening forbedrer også sirkulasjonen, noe som gir bedre tilfredshet for menn når de har sex. Løping gir styrke i den nedre delen av kroppen, noe som kan være nøkkelen til bedre orgasmer.

BOKSING:
En av de bedre treningsformene for å øke hjerterytmen. Boksingen reduserer stress, noe som kan være en årsak til mangel på seksuelt begjær.

Treningsformen øker også testosteronet - også kalt lysthormonet.

De fleste treningssentrene tilbyr boksing på sine timeplaner. Side2 har testet treningsformen på SATS i Oslo.

LES SAKEN: Boks ut aggresjonen.

DANSING:
All form for dansing som skaper fleksibilitet og smidighet er bra for sexlivet. Det er også bra for bekkenmusklene.

Vi har testet Stretching på Bårdar Danseinstitutt i Oslo. Korte og stive muskler skal bli lange og myke.

LES SAKEN: Slik blir du myk og smidig.

Her kan du lese mer om helse, trening og velvære.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere