*Nettavisen* Nyheter.

TRY stakk av med Lotto-gevinst

"Dette er rett og slett god internettreklame", uttaler Sølvtaggen-juryen etter at TRY reklamebyrå vant sommerens kåring. - Alle reklamefolk bør ta seg tid til å se denne, sier jurylederen.

20.06.08 11:05

For andre gang kårer Sølvtaggen-juryen en vinner i konkurransen som leder opp til den årlige Gulltaggen-konkurransen.

I mai var det Dinamo som trakk det lengste strået (Les mer om det her), for juni/juli-kåringen er det et annet etablert reklamebyrå som stikker av med seieren.

I all enkelhet går nettreklamen ut på at nettbrukerne kan lage en tegning som, etter at den er ferdig, utgjør en lottorekke. For at det skal være enkelt å ta med lottorekken til butikken, kan den sendes både på SMS og per e-post, eller man kan ta en utskrift. Løsningen inneholder også en statistikk-del der all bruk blir tracket og alle tegningene lagret.

Her kan du se vinnerarbeidet for juni/juli 2003

Juryens mente det var en suveren sier og den spontane reaksjonen var krystallklar:

"Fordi det er en søt, enkel og veldig interaktiv idé som fungerer utmerket i digitalt format."...."Lotto synes jeg har alle elementer av en klassisk god reklameløsning og hvor man benytter nettes interaktive muligheter, og denne synes jeg derfor er best."...."Dette er rett og slett god internettreklame."

- Denne jobben demonstrerer at Internett kan gjøre god reklame enda bedre. Denne kampanjen bør alle reklamefolk ta seg tid til å se på, den er bedre enn den siste Lotto-filmen, sier Jostein Borgmo som til daglig er kreativ direktør i marchFIRST.

- Det er gull verdt for Norsk Tipping å få eksisterende og og potensielle lottospillere til å tegne sin egen tegning, interaksjonen bygger merkevarene mye bedre enn enn vanlig lottofilm, sier Borgmo som mener det er spesielt morsomt at det er Kjetil Try som vinner med en kampanje der han har figurert som tekstforfatter.

- Han er jo ikke akkurat kjent for å ha inngående kunnskap om Internett. Gratulerer Kjetil!

Ansvarlig hos Norsk Tipping: Rita Helgesen, Silje Tysse

TRY-Konsulent: Eivind Moe

Art Director: Per Olav Walmann

Tekstforfatter: Kjetil Try

Prosjektleder: Cecilie Thue

Teknisk utvikling: Apt

Sølvtaggen er en Internett-konkurranse som er arrangert i samarbeid mellom den interaktive reklameorganisasjonen INMA, nettselskapet MSN og Propaganda.

Her er mer om Sølvtaggen

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.