Tufte-tall - ja eller nei?

Hadde hånballguttene i «Raballder» en like god start som Tufte IL? Det er det store spørsmålet.

12.01.06 10:07

(SIDE2:) På premieren tirsdag var det 392.000 som fikk med seg TV 2s nye sjarmprogram. Det ga en markedsandel på 29,9 prosent.

Til sammenligning hadde «Heia Tufte» 452.000 på premieren og en markedsandel på 28,9. De to programmene har altså hatt en temmelig lik start om vi ser på markedsandelen.

Derfor er det noe tidlig å konkludere med at Raballder ikke kan matche Tufte i tall, som flere medier har skrevet de siste dagene. Men: De populære fotballnerdene steg veldig raskt, med 631.000 seere og en markedsandel 39,6 prosent allerede på andre program. Og på det meste var det 800.000 som fulgte med programmet flere uker på rad.

Man må også ta med i betraktning at TVNorge har mindre dekningsgrad enn TV2 og derfor i snitt har en lavere markedsandel enn konkurrenten. Og nå gjenstår det å se om «Raballder» sjarmerer seg inn i seernes hjerter i samme tempo som Martin og co gjorde det.

Selv har de homoseksuelle håndballspillerne presisert at de ikke kan sammenlignes med Tufte IL. De er ikke nerder uten ballfølelse, men et seriøst håndballag som har spilt sammen i ti år.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.