RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Turistforeningen trekker annonse for russebuss

Foto: Roald Berit (SCANPIX)
Sist oppdatert:
Har mottatt flere negative reaksjoner.

Den norske Turistforening (DNT) har mottatt flere negative reaksjoner på valget om å profilere organisasjonen gjennom slagordet, ”Russ i dag –tur i morra” og logo på en russebuss. Vi velger å ta disse tilbakemeldingene på alvor og trekker derfor annonsen.

- Etter at det ble kjent at organisasjonen har annonsert på en russebuss har vi fått mange negative tilbakemeldinger fra medlemmene våre. Vi ser at koblingen til generalsekretæren er uheldig og at dette kan tolkes feil, selv om avgjørelsen var min alene, sier markedssjef Egil Hurum til turistforeningens hjemmesider.

Les også: Sponser russebussen til Devolds datter.

- Det har også kommet fram at DNT Ung ikke føler seg komfortable med at logoen deres profileres på en russebuss. Vi ser derfor at det var en feilvurdering å annonsere på bussen. DNT trekker derfor tilbake annonsen, sier han.

DNT vil nå ta kontakt med jentene som driver russebussen og beklager situasjonen som har oppstått.

-Vi erkjenner at vi burde ha forhørt oss med DNTung før vi tok avgjørelsen om å bruke DNTung logoen, sier Hurum.

-Vi vil nå gå gjennom vår policy for markedsføring slik at den blir tydeligere. Det vil bidra til at ikke lignende situasjoner finner sted igjen, sier Egil Hurum.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere