*Nettavisen* Nyheter.

TV 2 leder i julekalenderkampen

Mandag gikk startskuddet for årets julekalendere på TV. Første stikk gikk til TV2s "The Julekalender".

02.12.03 21:52

I år står kampen mellom tre reprisesendinger. NRKs "Jul i Skomakergata", TV2s "The Julekalender" og TVNorges "Nissene på låven" har alle tidligere gjort suksess i de tuden hjem.

TV-kanalene har startegisk nok lagt sendingene til ulike tidspunkt, og slik unngått den direkte konkurransen seg imellom.

Ved åpningen av første luke hadde TV2 størst suksess. 719 000 seere over 12 år så første episode, en markedsandel i denne aldersgruppen på sterke 47,2 prosent.

NRK trakk 677 000 seere, mens "Nissene på låven" hadde 299 000 seere, en andel på 20,7 prosent, viser tall fra TNS Gallup.

NRK har fremdeles et godt grep om de minste. Nesten 90 prosent av seerne mellom 3 og 11 år så første episode av "Jul i skomakergata", skriver Kampanje.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.