TV 2 største tv-kanal

Foto: TV 2

TV 2 var i forrige uke landets største tv-kanal for første gang i år, med en markedsandel på 36,3 prosent.

Uken som gikk ble TV 2s sterkeste siden september i 2002.

- Dette er gledelig! Den beste uken på halvannet år, og 3,3 prosentpoeng over NRK1 - det begynner å smake av fugl. Og det beste av alt er at vi har mer ammunisjon på lager, sier sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2, Kåre Valebrokk, i en pressemelding.

Økte

TV 2 var største kanal på mandag, tirsdag, torsdag, fredag og søndag, og økte i oppslutning i fem av ukens syv dager sammenlignet med uken før.

Fredagens markedsandel på 42,3 prosent var TV 2s sterkeste på åtte og et halvt år. Man må tilbake til 15. desember 1995, med semifinalene i håndball-VM og 49,9 prosents andel, for å finne høyere tall.

Streik

Bare to ganger tidligere har TV 2 hatt høyere markedsandel på en fredag: 17. juni 1994 (43,1 prosent) og 21. mai 1993 (43,3 prosent) - begge disse gangene var NRK rammet av streik.

Idol

Lørdagens Gullruten samlet 684 000 seere og hadde 48,0 prosent markedsandel. Fredagens Idol fikk 759 000 seere, noe som ga en markedsandel på 57,3 prosent på hovedsendingen.

"Idol-resultater" samlet hele 891 000 seere, og ga en andel på 54,4 prosent samme kveld.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.