TV 2 utfordrer portalene

I disse dager samler TV 2 trådene i sin nettsatsing og legger alle nettstedene under en startside. TV2.no skal være en folkekanal også på nett.

20.06.08 11:05

For et drøyt halvår siden kjøpte TV 2 Nettavisen, for å posisjonere seg bedre på nett. Nå blir endringene tydeligere og konsernet samler trådene i sin nettsatsing under en felles nettside, TV2.no.

- Dette er startsiden for folk flest, sier sjefredaktør og administrerende direktør Gunnar Stavrum i TV 2 Interaktiv og TV 2 Nettavisen.

Stavrum viser til at TV 2 i flere år har posisjonert seg i nettmarkedet med TV 2 Interaktiv, oppkjøpet av Nettavisen og Spray, utvikling av TV2TORGET og satsingen på web-TV.

Merkenavnene består

- Merkenavnene kommer til å bestå. Det er kanskje det viktigste for Nettavisen og Spray. Men de kommer til å endre litt karakter, sier Stavrum til Propaganda.

Nettavisen kommer til å bli mer rendyrket som nyhetsside. Han forklarer at den største endringen kommer allikevel til å skje på www.tv2.no.

- Der blir innholdet helt forandret. Vi blir mindre nyhetsorientert og førstesiden blir helt annerledes. TV2.no skal bli en logisk startside til vårt nettunivers, men vi kommer også til å ha lenker ut av nettuniverset vårt, sier han videre.

Men Stavrum avviser at de gjør dette for å konkurrere med portalene. Hans primære konkurrenter er innholdsbaserte nettsteder som Dagbladet.no og VG.no og Stavrum ønsker mer enn gjerne å bli større enn dem.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.