RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

TVNorge fant seerne med Lost

(Foto: SCANPIX/REUTERS)
Sist oppdatert:
TVNorge har sikret seg en seermagnet med serien «Lost». I går ble premieren sett av 638.000 seere, og sikret TVNorge en markedsandel som bare Big Brother har klart tidligere.

I snitt fulgte 41,9 prosent av den tv-seende delen av befolkningen «Lost», den amerikanske suksessen om overlevende etter en flystyrt som må overleve på en øde øy.

Serien er en miks av survival og monsterfilm. Mens de overlevende slikker sine sår på stranden og pønsker på hvordan de skal komme seg bort ser de spor av herjingene etter et stort og blodtørstig vesen som bor inne i jungelen.

For TVNorge tegner serien til å bli en stor suksess. Flaggskipet Big Brother tapte terreng til «Idol» i går kveld, men TVNorge ble reddet av «Lost». Med markedsandel på 41,9 prosent løftet serien den totale markedsandelen til 18 prosent.

Til sammenligning hadde kanalen 11,7 prosent forrige onsdag, og 9,8 prosent før det igjen.

TV 2 var gårsdagens vinner når det gjelder den totale markedsandelen. «Idol» er oppe og går, og trakk til seg 707.000 seere i går kveld. Det er 45,7 prosent av markedet, og Norges største reklamekanal kan allerede nå se frem mot en ny suksess-vår med «Idol».

Takket være sterke seertall fra talentjakten krøp TV 2s markedsandel opp på 33,3 prosent, mot NRK1s 31,6 prosent.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere