RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Uke 8: Røyking og mat

IKKE GI OPP: Har du prøvd før, er sjansen større for at du lykkes neste gang.
IKKE GI OPP: Har du prøvd før, er sjansen større for at du lykkes neste gang. Foto: Paul Weaver
Allen Carrs Easyway er Fedonklubbens ekspert når det gjelder å kutte røyken, og kommer ukentlig med artikler og tips om røykeslutt:

Allen Carrs Easyway er Fedonklubbens ekspert når det gjelder å kutte røyken, og kommer ukentlig med artikler og tips om røykeslutt:

Nikotinabstinens er identisk med hunger etter mat. I begge tilfeller føler du deg irritabel og tom når du ikke får fjernet denne hungeren og så føler du deg trygg, tilfreds og avslappet straks du får lettet hungeren eller suget.

Forskjellen er:

- god mat smaker vanligvis godt mens tobakk smaker ille

- mat er overlevelse, tobakk er død

- mat tilfredsstiller sult mens tobakk skaper sug

- mat er en ekte glede vi kan kose oss med gjennom livet, røyking er en illusjon av en glede, en subtil usikkerhetsfelle som gjør oss til slaver for livet

Uten nikotinsuget blir det enklere å nyte god og riktig mat – den enkle måten å leve.

Uke 7:Hvorfor røyker du?

Uke 6:Hvor mye vil du spare på din røykeslutt?

Uke 5:Hvorfor er det vanskelig å slutte å røyke?

Uke 4:Spørsmål til ettertanke - hvorfor røyker vi?

Uke 3:Gode råd etter du har sluttet

Uke 2:Gode råd når du slutter

Uke 1:Røykfri uten vektøkning

Nett-treff:

Hvordan holde vekten ved røykeslutt?

Fysiologiske endringer ved røykeslutt

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere