Ukjent millionær solgte klær for 40 mill.

Foto: Privat

I år skal omsetningen godt og vel tredobles.

14.01.13 09:09

I 2012 omsatte klesmerket Brandsdal of Norway for 40 millioner kroner. Det hadde ikke designer og gründer Einar Øgrey Brandsdal (38) trodd da han startet klesmerket for halvannet år siden.

– Det har bare tatt helt av, og det setter selvfølgelig press på oss om å fortsette å levere både solid kvalitet og god design. Vi regner med at kleskolleksjonen samlet vil omsette for over 120 millioner kroner i inneværende år, sier Brandsdal til Nettavisen NA24.

Takker nei

På Facebook har Brandsdal of Norway allerede passert konkurrentene Norrøna og Kjus.

– Vi bruker mye tid på å utvikle klesmerket. Vi må hele tiden følge motebildet som er i konstant endring, og ikke minst spore trender som ligger fram i tid. Vi har hatt henvendelser fra butikker som ønsker å selge deler av kolleksjonen, men det har vi foreløpig takket nei til, sier Brandsdal.

Solid netthandel

Brandsdal er en suksessfull gründer. I 2011 hadde hans selskaper en omsetning på over 422 millioner kroner. Ett av selskapene er auksjonsstedet Netthandelen.no. Etter tredje kvartal i fjor hadde nettstedet en omsetningsøkning på nær 40 prosent sammenlignet med samme periode i fjor, fra 225 millioner kroner til 312 millioner kroner.

Over én million nordmenn har registrert seg som kunde hos Netthandelen.no, og i høst var Brandsdal med på «Den hemmelige millionæren» på TVNorge.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Mest lest på Nyheter

Annonsebilag