RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

- Flere betalte 35-åringen

(TV3)
Sist oppdatert:
Journalistsluggeren Robert Aschberg har fått kritikk for å ha betalt 35-åringen for et intervju om arrestasjonen etter drapet på Sveriges utenriksminister Lindh. Nå slår Aschberg tilbake.

Aschberg er overbevist om at Sveriges Radio og avisen Expressen også betalte mannen som først ble arrestert på drapet på NK i Stockholm, og er lei av å bli stemplet som versting.

- Alle skal være så jævlig fine! Jeg blir kritisert bare fordi jeg våger å stå for det jeg har gjort, sier Aschberg.

Intervjuet ble en seersuksess på TV3 i Sverige, med 590 000 seere. Da norsk TV 3 sendte programmet, satt 113 000 foran skjermen.

Etter samtaler med 35-åringen tror Aschberg at både Expressen og Sveriges Radio (SR) betalte mannen for å snakke om arrestasjonen. Selv vil ikke Aschberg si hvor mye han betalte, men uttaler at det ikke dreier seg om store summer.

Staffan Sonning, sjef for SRs Ekot-redaksjon, er opprørt over Aschbergs påstander.

- Det ville vært fullstendig ødeleggende for vår troverdighet om vi arbeidet med betalte kilder. Vi ville aldri betale for et intervju...Vi tilhører ikke underholdningsindustrien. Det burde til og med Robert Aschberg forstå, sier Sonning i følge Resumé.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere