RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Gratiskveld for svenske mobilkunder

Konsernsjef i Telia Sonera, Anders Igel.
Konsernsjef i Telia Sonera, Anders Igel. (Telia Sonera)
Sist oppdatert:
Temperaturen er høy etter at mobiltrafikken for mange Telia-kunder ble slått ut i helga. Expressen oppfordrer kundene til å klage til konsernsjefen direkte, mens Telia håper en gratiskveld skal blidgjøre.

Telia Sonera kryper til korset og tilbyr sine kunder en gratiskveld etter at store deler av mobiltrafikken ble slått ut i helga, ifølge svenske Expressen.

Ifølge avisen kan selskapet ikke forklare hvorfor mobiltrafikken for en stor del av selskapets 4,2 millioner kunder periodevis ble slått ut i helga.

Mandag offentliggjorde avisen telefonnummeret til Telia Soneras øverste ansvarlige, Anders Igel, sammen med en oppfordring til mobilkundene om å ringe konsernsjefen for å få vite hva som gikk galt.

Mandag ettermiddag lover Telia i en pressemelding at alle mobilkunder får ringe gratis fredag 10. desember.

Telia selv vurderer at rundt 250.000 kunder ble rammet, og at feilen trolig også rammet nødsamtaler. Det svenske post- og teletilsynet gransker hendelsen og Telia risikerer bøter.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere