*Nettavisen* Nyheter.

Kungen satser på reklame

Sveriges kongehus satser på omfattende markedsføring for å lokke flere besøkende til det svenske slottet.

26.05.04 20:20

I fjor tapte det svenske hoffet to millioner kroner i inntekter fra omvisninger ved slottet som følge av sviktende besøkstall. Nå tyr de kongelige til økt markedsføring av tilbudet på slottet.

- Vi må jobbe aktivt for å lokke flere besøkende til slottet og føre interessen for den svenske kulturarven ut til et bredere publikum, sier presseassistent Morgan Gerle til Aftonbladet.

Ikke bare vil økt besøk gi flere penger fra inngangsbilletter, men også økt salg i butikkene som er knyttet til slottet.

Blant begivenhetene som nå skal markedsføres er at Kronprinsesse Viktoria skal åpne portene til slottet på Sverige nasjonaldag den 6. juni.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.