Det betyr at Michael Kors har fått noen nye lekre sko som passer til alle veskene. Det skriver The New York Times.
Flere av de mellomstore luksusmerkene i USA opplever nemlig en sterk nedgang i salget, hvor tidligere lojale kunder nå enten shopper hos de virkelig rimelig som Zara og HM, eller hos de virkelige gigantene som Gucci.
Les også: Dette er verdens mest populære herremerker
Jimmy Choo som har ridd kjendisbølgen ved hjelp av blant annet avdøde prinsesse Diana, og Sex og Singelliv-stjernen Sara Jessica Parker kan nå gi Michael Kors et nytt løft.
Og selv om begge merkevarene er favoritter på mange ulike røde-løper eventer har de helt ulik kundebase.
Les også: Asher (1) ble avvist av modellbyrå fordi han har Down's Syndrom
Kors er avhengige av shoppingsenter-butikkene sine, hvor prisen ofte presses kraftig ned under salgsperiodene, mens Jimmy Choo representerer de rikere kundene.
Derfor håper nå Kors at oppkjøpet vil gi dem en boost nærmere nivået til Jimmy Choo.
