RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Paddington beskyldes for svik

Marmite eller syltetøy? Paddington er blitt reklamemodell. Det liker hans skaper svært dårlig.

(SIDE2:) De fleste av en viss alder vil huske bjørnen Paddington i sin blå duffelcoat og rød hatt.

Det var en bjørn som elsket brødskiver med marmelade eller syltetøy - og i den nye reklamen reklamerer han altså for marmite - et britisk pålegg laget av gjærekstrakt.

Michael Bond, som skapte bjørnen, er opprørt over at Paddington nå har fraveket sine idealer, som han mener burde være «hugget i stein». Det er imidlertid hans datter, som bestyrer Paddington-arven, som under sterk tvil har tillatt reklamen, skriver The Times.

Hun hadde håpet at den også ville innebære at Paddington kom tilbake på TV. Men fansen av teddybjørnen har reagert skarpt. I et brev i The Times onsdag forsvarer 81 år gamle Michael Bond seg mot at han har solgt seg.

Hans datter sier hun forstår faren, men mener at bjørnen er så sterk i sin egen image at om han har latt seg lede vill, vil han nok bestå testen likevel.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere