*Nettavisen* Nyheter.

Vålerenga ble Årets radiokunde

VALLHALL (vif.no): Vålerenga har denne sesongen kjørt kampannonser på radio, og på grunnlag av disse annonsene ble klubben i dag kåret til Årets radiokunde.

07.10.06 20:13

Markedsdirektør i Vålerenga, Rune Hansen, representerte Vålerenga under torsdagens utdeling.

- Det var et stolt øyeblikk for, og jeg ble tatt litt på senga over at vi vant, sier han til vif.no

Vålerenga har denne sesongen gjort mye for å markedsføre seg selv og hjemmekampene, i forskjellige medier.

- Vi har vært synlige på radio, på alle Oslo-kinoer og i de største avisene. Vi gjør mye for å trekke folk til kampene våre, forklarer han.

Nordins stemme
I radiokampanjen som vant Årets radiokunde, var det skuespiller og Vålerenga-patriot Sven Nordin som bidro med stemmen.

- Spottene er laget og produsert i samarbeid med vårt eget reklamebyrå, Grey, Stig og Stein Radiobyrå og vår egen profilansvarlig Lene Carr. Det er utradisjonelt at en fotballklubb er så ofte på eteren i en sånn setting, og det er en banebrytende markedsføring av kampene våre, sier Hansen.

- Dette viser at Vålerenga som klubb tør å gå nye veier. Og, det skal vi fortsette med. Vi skal være litt unike, som å markedsføre oss selv i neon på Oslos tak. Alle skal se og høre mer av oss framover, vi klemmer til, avslutter han.

Kriterier - Årets radiokunde
Prisen "Årets radiokunde" går til den kunden som har våget og forstått å bruke radio.

I dette ligger å velge en gjennomtenkt radiostrategi, og å ta dette ut i sterke kreative løsninger. Årets radiokunde er et eksempel til etterfølgelse.

Årets radiokunde nomineres av begge juryene, og kåres av den sittende Sølvmikk juryen.

Fra www.gullmikrofonen.no

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag