RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Vålerenga er årets sponsorobjekt

Sist oppdatert:
Fikk prestisjetung pris. - Mange har svært mye å lære av Vålerenga når det gjelder kommunikasjon, uttaler juryen.

Prisen ble delt ut på Vulkan i Oslo torsdag kveld.

- Vi er veldig ydmyke i forhold til de andre nominerte. Det er sterke kandidater, men at vi får prisen føles veldig fortjent. Det er lagt ned mye jobb i forkant og det har foregått en profesjonalisering de siste årene, sier kommersiell leder Søren Eriksen til vif-fotball.no.

- Det ligger ikke noen penger i prisen, men dette er en bekreftelse på at hele Vålerengas konsept er meget bra og at vi er et attraktivt sponsorobjekt. Siden NFF, Rosenborg og Vålerenga er de tre største sponsorobjektene innen idrett, er det bra både for Vålerenga og fotballen at vi vinner denne prisen.

Fra minus til pluss

Eriksen kaller pristildelingen for en lagseier.

- Klubben har snudd minus til pluss i løpet av de siste årene og det er en hel organisasjon som har bidratt til at Vålerenga nå fremstår positivt i alle sammenhenger. Dette er en solid lagseier for hele administrasjonen og alle som er knyttet til klubben.

Det var Sponsor- og eventforeningen som nominerte Vålerenga til SPOT-prisen 2011 i kategorien Årets Sponsorobjekt. Vålerenga var nominert sammen med Øyafestivalen, Nobels Fredssenter og Norges Skiforbund (langrenn).

- Vålerenga Fotball har skjønt at de lever av å bygge og forvalte merkevare for sine samarbeidspartnere. Mange har svært mye å lære av Vålerenga når det gjelder kommunikasjon, sier juryleder Lasse Gimnes.

Mer enn Oslos stolthet

Juryen uttaler følgende:

"Fotball er følelser og juryen lot seg virkelig imponere når Vålerenga blir definert som en kanal for kommunikasjon. En kanal for eksponering og samspill med andre merkevarer – og en kanal for bygging av nettopp merkevarer. I Vålerenga har man forstått at det handler om langt mer enn offside og selvmål.

Her har man identifisert kjerneverdier – her vet man hvilke merkevarer som kan spille godt – og det sammen. Sterke tradisjoner, stor kommunikasjonskompetanse og med stor vektlegging av research. Juryen mener Enga er mer enn Oslos stolthet."

Juryen bestod av: Juryleder Lasse Gimnes i GimCom AS, Rune Gutteberg Hansen i Statnett, Morten Schönfeldt i NIF, Siv Skard fra NHH, Øystein H. Johanssen i Fieldwork Production og Sofie Hofplass Comtet.

Prisene som ble utdelt var: Årets Sponsorobjekt, Årets Sponsor, Årets Event, Årets Kampanje, og Årets Spot.

Vålerengas samarbeidspartner Telenor, ble kåret til Årets sponsor, mens hovedsamarbeidspartner Hafslund vant prisen for Årets event med sin klimafestival i Frognerparken.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere