*Nettavisen* Nyheter.

Varner velger Mindshare

Varner Gruppen har valgt Mindshare som sitt nye mediebyrå i Norge. Den nye lederen i Mindshare Norge, Rune Danielsen, er selvsagt glad for det.

20.06.08 11:02

- Dette er en betydelig kunde i det norske markedet, både i volum og det faktum at de selv sitter på en betydelig mediekompetanse. Varner Gruppen har også meget god innsikt i forhold til hvilken mediemiks som flytter varer fra butikk, og det er inspirerende å jobbe med kompetente kunder, sier han i en pressemelding.

Varner Gruppen har også en betydelig medieomsetning, som klesgiganten hittil har håndtert selv, og hvor mesteparten har vært investert på TV 2 i Norge. Samarbeidet med Mindshare innledes fra 1. januar 2004.

Linda Brekkeli i Varner Gruppen er tilfreds med å ha fått på plass en formidlingsavtale som sikrer bedrede betingelser og god støtte i mediearbeidet. Det er også et poeng å velge en samarbeidspartner som har potensiale til å gi oss en samlet betjeningsmodell på tvers av flere markeder.

Mindshare og Zenith holder på å slå seg sammen i et nytt mediebyrå, som vil omsette for 350 millioner kroner i Norge, som følge av WPPs oppkjøp av Cordiant tidligere i år.

Zenith Media Norge har fra før av Ringnes og Coop som sine største kunder, mens MindShare Norge har Ford, Volvo og Gillette som noen av de mest sentrale kundene.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.