RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Verdens beste flyvertinner

Sist oppdatert:
Opptatt av mer enn ekstra beinplass? De beste vertinnene i luften finner du her.

(SIDE2): Noen har tatt på seg jobben med å rangere flyselskapene ut i fra hvilke flyvertinner som er best. Til tross for at ingen av flyselskapene ansetter kabinpersonal på grunnlag av utseendet alene, har den kvinnelige delen av denne yrkesgruppen fått et rykte på seg for å være både vakre og serviceinnstilte.

AskMen har plukket ut ti flyselskap som kan gjøre reisen litt mer behagelig.

10. Air France

Dette franske flyselskapet har gått drastisk til verks for få sine ansatte til å se best mulig ut. Vakre damer blir gjerne ekstra iøynefallende nå uniformen sitter ekstra godt.

Air France skal ha bruk t 23 millioner dollar på å få Christian Lacroix til å dresse opp 36.000 ansatte i 2005.

9. Air New Zealand

Vitalitet, oppfinnsomhet, entusiasme og fleksibilitet er egenskaper som Air New Zealand er på jakt etter når de skal ha noen til å ta vare på sine reisende gjester. Ferdigheter som svømming gjør at damene i dette selskapet også er i god form.

8. All Nippon Airlines

Dette flyselskapet har som mål å «skape et attraktivt miljø for sine kunder». Filosofien har slått til når det kommer til flyvertinnene. Forretningsfolk har da også gjort uniformen til disse damene til en slager i sexbutikkene hjemme i Japan.

7. Cathay Pacific

I år har Cathay Pacific blant annet markert sitt 60-års jubileum med et moteshow. Uniformene som ble vist på catwalken var det ikke profesjonelle modeller som viste frem, men selskapets egne flyvertinner. Disse jentene vet hvordan det er å prestere på smale flater.

6. Gulf Air

Selskapet fikk rikelig med omtale i 2004 når de bare ville ha kvinnelige kabinansatte fra en enkelt provins i Kina. De mente unge damer fra Sichuan var i besittelse av tålmodighet gjennom naturlig affinitet. Fortsatt vil selskapet ha et fargebilde av søkere i helfigur.

Skulle man bli litt dårlig har Gulf Air, på enkelte avganger, en flygende pleier med på turen.

5. Hooters Air

Denne brystfagre gjengen kommer med på listen, til tross for at selskapet allerede har gått konkurs. Dobble gleder kom i tillegg til gode komfortable seter, ekstra beinplass og lystig atmosfære. Upåklagelig service hjalp lite mot en stadig høyere oljepris og flyselskapet måtte inn for landing etter bare tre år i luften.

4. Qantas

I filmen «Rain Man» fra 1988, får vi vite at Qantas er det eneste flyselskapet som ikke har krasjet. Nå viser det seg at de har vært utsatt for noen uhell, men hva gjør vel det når både «sunne og trente» flyvertinner tar i mot deg som passasjer. Ellers heter det seg at personalet både skal være «vinnende og selvsikre».

3. Southwest

Når flyselskapet startet opp tidlig på 70-tallet gikk flyvertinne med oransje hotpants og hvite støvletter. Senere har de måtte moderere seg litt, men fortsatt henger litt av den sexy følelsen igjen i kabinen. Lange bein var et av kritteriene som for disse damene og i ettertid innrømmer selskapets president, Colleen Barrett, at de brukte sex for å selge flyreiser.

2. Thai Airways International

Her skal flyvertinnene være single og fra Thailand. Høyden må overstige 160 centimeter og vekten måles i henhold til dette. I tillegg til det ytre har disse damene blitt verdenskjent for sin vennlighet. Filmene på neste tur til Asia kan bli vanskelig å følge med på.

1. Virgin Atlantic

Aggressiv og enkel markedsføring har gjort at dette britiske flyselskapet har tatt et lite jafs av passasjertrafikken til og fra øyriket. Korte røde skjørt skal ha litt av æren og en viss sammenblanding mellom selve navnet på selskapet og uniformen kan også ha hatt en effekt på den økende interessen.

Flere tips fra AskMen:

Hvordan sjekke opp en flyvertinne.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere