*Nettavisen* Nyheter.

Verdens største PR-byrå gjør avtale med spåmenn

– Vi skal hjelpe kundene våre med å se rundt hjørner, sier administrerende direktør Claus Sonberg i Burson-Marsteller.

20.06.08 11:05

PR-byrået Burson-Marsteller har inngått partnerskap med generasjonsteoretikerne i selskapet LifeCourse Associates. Det skriver byrået i en pressemelding.

- Vi styrker tilgangen på kunnskap om trender, generasjonsteori og samfunnsutvikling, sier Sonberg i en pressemelding.

LifeCourse Associates er et amerikansk konsulentselskap som er bygget rundt forskningen og bøkene til Bill Strauss og Neil Howe som forsker på temaet generasjonsteori og samfunnsutvikling. De skal ha forutsett mange av de sosiale, økonomiske og politiske hendelsene og utviklingstrekkene de senere årene, og hensikten med samarbeidet er å gi Burson-Marstellers kunder analyser av samfunnsbildet i en tid med store sosiale omveltninger

– Våre kunder har et stort behov for å tenke langsiktig. Da må de se de store endringene før de kommer. Som PR-rådgivere vil vi hente råd fra de aller beste på området. Jeg tror at samarbeidet mellom Burson-Marsteller og LifeCourse er starten på en spennende utvikling for bransjen. Det er på tide at vi legger mer vekt på å lytte og forstå de store linjene og hva de betyr, sier Claus Sonberg, administrerende direktør i Burson-Marsteller Norge i en pressemelding.

I 1997, da mange trodde de gode tidene ville vare evig, forutså de at utviklingen ville komme til å gå for fort. Strauss og Howe har illustrert samfunnets utvikling ved å vise til en gjentakende syklus av fire "omdreininger", som hver drives av generasjonenes aldring.

Hver syklus varer i omtrent en livslengde. American Demographics Magazine beskrev tidligere i år LifeCourse Associates som noen av USAs mest kunnskapsrike fremtidsforskere.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.