Gå til sidens hovedinnhold

Vestre Aker nest best

I Oslo kommunes årlige brukerundersøkelse blant sosialtjenestens brukere kom det frem at det har vært en positiv utvikling.

Vestre Aker/Ullern: Sosialsenteret i Vestre Aker kom på andreplass i undersøkelsen med på 72 poeng, bare slått av nabo Nordre Aker. Undersøkelsene ble gjennomført med et spørreskjema på Oslos 19 sosialsentre og 1725 brukere av tjenesten har deltatt.- Det er bra at vi kan se en positiv utvikling i brukernes bedømmelse av sosialsentrene, men jeg innser at det ennå er en del arbeid igjen for å gjøre tjenesten enda bedre. Det er lovende for fremtiden at det første Nav-kontoret i Oslo som er i bydel Nordre Aker kommer best ut på målingen med 80 poeng, sier byråd Sylvi Listhaug.
- Jeg vil følge opp sosialtjenesten i tiden fremover. Skal vi klare å få aktivisert flere mennesker ut av den passive mottakssituasjonen de ofte befinner seg i er det viktig at brukerne føler at de blir behandlet med respekt og får god hjelp, fortsetter Sylvi Listhaug. Hun gratulerte Vestre Aker med en fin andreplass.
- Bydelen har resultater som er tilfredsstillende, men også Vestre Aker må jobbe hardere for bli enda bedre. Det er hele tiden rom for forbedringer, mener byråden.Vestre Aker fikk altså 72 poeng. Snittet i Oslo ligger på 64 poeng, mens dårligste resultat noen bydel fikk var 57 poeng.

Reklame

Påskeegg 2021: Dette er våre favoritter