Vi ser på Wii

Foto: (Nintendo)

Nintendo sin pressekonferanse er i gang, og vi er på plass.

10.05.06 00:53

Nintendo sitt årlige vekkelsesmøte er i gang, og vi er på plass for å gi deg de siste nyhetene. Forhåpentligvis avsløres de gjenværende Wii-hemmelighetene og hvordan du spiller spillene. Denne saken oppdateres fortløpende under pressekonferansen, og de nyeste nyhetene kommer øverst.

- Pressekonferansen er ferdig. Color me impressed! En mer detaljert oppsummering, inntrykk også videre kommer senere. Nå er det Microsoft sin tur til å vise hva de er gode for.

- Nintendo tar risiko, risko må til for å komme videre. Reggie er stolt.

- Det viktigste er å være inkluderende, ikke ekskluderende. Det er fremtiden.

- Reggies sier at det som er hot er feelingen, ikke utseendet. Et bittelite spark i siden til den andre.

- Fire player i Tennis-spillet, fire stykker på scenen på en gang. Kontrollen virker intuitiv og fin, og det ser veldig artig ut å spille.

- Miyamoto viser hvordan kontrollen funker i tennisspillet. Du løper rundt for å nå ballen, top-spin, back-spin, alt er med.

- Miyamoto sier at moren din skal spille spill. Miyamoto kjenner ikke moren min.

- Iwata sier at Wii skal by på nye opplevelser for alle også videre, også videre...

- Wii Sports inneholder tennis og baseball.

- Animal Crossing brukes som et eksempel på at maskinen alltid bør være online. Folk kan alltid besøke byen din også videre (i motsetning til DS).

- Bakgrunnsnedlasting, nytt innhold kan leveres automatisk.

- Wii er aldri slått helt av, alltid online. Men bruker like mye strøm som en liten lyspære.

- Starter nettleser og Virtual Console-spill på noen få sekunder.

- Opera-nettleser på Wii.

- Massemarkedet er ikke tålmodig og vil ha ting med en gang.

- Iwata er en opptatt mann, liker ikke lastetider og annen venting. Liker stand-by på DS.

- Virtual Console skal gjenforene spillere med gamle favoritter. Billige spill, mulighet for Live Arcade-spill?

- Wii bryter ned barriere for spillere.

- DS virket i utgangspunktet rar, men med spill som Nintendogs og Brain Age gjorde så fler og fler ville ha den.

- Core-gamers er viktigst, men andre må med.

- Iwata kommer på scenen. Forteller at et av hans mål som sjef for Nintendo er at han skal få flere til å spille, både de som er lei spill og de som aldri har spilt.

- Mario Basketball, spill vi vet om, rytmespillet Elite Beat Agents, Yoshi Island 2 (oppfølgeren til et av de beste plattformspillene noensinne), Diddy Kong Racing (Mario Kart-lookalike). Legend of Zelda: Phantom Hourglass, nytt Brain Training. Mario vs. DK-oppfølger, herregud dette bli bra.

- Rompilotene i Starfox kommer til DS sammen med Diddy Kong og Yoshi.

- Nye Pokemon-spill. Et til DS og et til GBA, kommer 1. september i USA.

- 1,3 millioner Wi-Fi-spillere, 40 millioner sessions.

- 6 millioner Nintendogs.

- 16 millioner DS på 18 måneder.

- Skryt av DS, wi-fi, annerledes opplevelser også videre.

- Nintendo sier at DS er beviset på at det lønner seg å finne på nye ting.

- DS-tid.

- Spennende sverdkamper, intuitiv kontroll, lett å lære, vanskelig og mestre.

- Du kan kommandere fiender som har overgitt seg ved å bevege på kontrollen.

- AI'en tenker på seg selv. Gjemmer seg, lager feller også videre.

- Skryter av at grafikken er pen. De mener tydeligvis at det bor nok krefter i Wii til å gi pene spillopplevelser.

- Intuitiv kontroll, åpner dører ved å bevege kontrollen.

- Utviklerne sier at du kan behandle våpenet nøyaktig som du vil takket være Wii-kontrollen.

- Skytespillet Red Steel foregår i Japan, USA. Både våpen og sverd.

- Nytt Sonic, Final Fantasy: Crystal Cronichles, Tony Hawk, Rayman, Madden, Spongebob også videre. Alt utnytter mulighetene i Wii-kontrollen.

- Tre nye spill fra Nintendo.

- Disaster. Du skal overlever naturkatastrofer.

- Project H.A.M.M.E.R, kontrollen brukes til å slå ned fiendene.

- Excite Truck. I samme serie som Excite Bike, kontrollen fungerer som ratt.

- Super Mario Galaxy. Nytt Mario fra Miyamoto, kontrollen har gitt tilgang på nye mooves.

- Metroid Prime 3: Corrutpion kalles det mest intuitive skytespillet noensinne.

- To versjon av Twilight Princess, en for Gamecube og en for Wii.

- I Twilight Princess utføres spesialangrep ved at man for eksempel roterer på kontrollen.

- Kontrollen vibrerer.

- Høyttaleren i Wii-kontrollen vil gi depth-of-sound. I Twilight princess vil den spill av lyden som kommer når du spenner buen og følge pilen frem til den treffer fienden.

- Intuitiv kontroll.

- I Twilight Princess på Wii bruker du kontrollen for å navigere menyene, knappene for slåssing, bruker kontrollen for å sikte med pil-og-bue.

- Reggie forteller at Twilight Princess er det beste Zelda-spillet de har laget noensinne. Frontes som et Wii-spill, kommer til lansering.

- Vi får se Metroid Prime 3, Fire Emblem, biler, et nytt Super Mario-spill, Dynasty Warriors, noe nytt fra Nintendo som heter Project Hammer og mye, mye mer.

- Wii lanseres i fjerde kvartal.

- Reggie forteller om navnet. Forandring er bra, og ingen navn faller i smak hos alle med en gang.

- Wii skal inspirer oss, ikke fortsette i samme bane som de andre.

- Reggie bruker Nintendogs og DS som eksempler på at Nintendo tør tenke nytt.

- Fisking og skyting med pil-og-bue i Zelda gjøres som du ville gjort det i virkeligheten.

- Sverd og ninjaer. SVERD OG NINJAER!!!!!

- I Wario Ware-spillet fungerer den blant annet som en vekt ved at du holder den over hodet og må utføre knebøy for å løfte.

- Viser ulike måter å bruke Wii på. Eksemplene er blant annet et instrument, en tennisrackett, en golfkølle og et ratt.

- Kveldens slagord er "Playing=believing".

- Pressekonferansen er i gang.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Mest lest på Nyheter

Annonsebilag