RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Vil gjøre vektor like populære som swoosh

Sist oppdatert:
Nike har profilert seg med sitt berømte "swoosh"-symbol. Nå vil konkurrenten Reebok gjøre det samme og bruker 50 millioner dollar på profileringsjobben.

Nikes berømte "swoosh"-symbol har lenge vært en torn i øyet for konkurrenten Reebok, skriver Resumé. Det vil de gjøre noe med.

Nå skal skokjempen gjøre sin grafiske profil like populær, noe de skal bruke 50 millioner dollar på å klare. Det var i sin tid Carolyn Davidson tegnet symbolet i 1971 og "swooshen" har senere blitt tatt i bruk av flere andre merkevarer.

Reebok har hentet inn Ridley Scott for å gjøre en reklamefilm som markerer begynnelsen på forsøket på å få et like berømt symbol som Nikes "swoosh" og McDonalds "golden arches". Ifølge Resumé buker Reebok rundt 50 millioner dollar på jobben og budskapet er " Wear the vector. Outperform"

- Det viktigste i kampanjen er å klargjøre for "the vector". Av en eller annen grunn har aldri vektoren vært synlig i Reeboks markedsføring. Vi vil gå tilbake til kjernen i foretaket og vi hadde en uvurderlig vakker identitet som aldri tidligere har blitt ført frem, sier Peter Arnell i reklamebyrået Arnell Group, som har laget reklamefilmen.

Reebok forsøkte å varemerkebeskytte ordet "outperform" i januar, bare dager etter at den populære reklamefilmen "Terry Tate Office Linebacker" hadde premiere. Planen var at de nye filmene skulle erstatte den, men den har blitt så populær at filmene kommer til å gå samtidig.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere