RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Vil lage Gullruten for radiobransjen

Sist oppdatert:
TV-bransjen har Gullruten og filmbransjen Amanda. Nå vil også radiotrynene ha sitt eget prisdryss.

Gullruten, Amanda, Gullfisken. TV-bransjen, filmbransjen og radiobransjen har alle sine prisshow, mens hittil har radiotrynene ikke fått sitt. Det vil de endre på nå. For første gang samles bransjen om en rekke radiopriser og 21.-22. november går Radiodager 2003 av stabelen.

- Gullruten er en bra ting og vi ønsker å gjøre noe av det samme. Vi vil sette fokus på radio både for å få ekstern oppmerksomhet og å skape en fellesskapsfølelse innad i bransjen. Radio er litt anonymt og havner i skyggen av TV og film sier prosjektleder Jon Toset til Propaganda.

Radiodager 2003 blir en festival som for første gang samler hele den norske radiobransjen. Kåringene i de ulike kategoriene skjer på direkten i Store Studio på Marienlyst, og samsendes på P1, P4 og en rekke lokalradiostasjoner, noe som er første gang i radiohistorien. Programmet inneholder alt fra seminarer med fremtredende radiopersonligheter, bransjeeksperter, mediekommentatorer og underholdning med en rekke større nasjonale artister.

Ifølge Toset er planen at Radiodager skal bli en årlig festival som kan fremme og styrke radio og de skal legge mye vekt på å presentere et program som er attraktivt for alle i bransjen, enten man er interessert i redaksjonelle utfordringer, allmennkringkasting eller radio som reklamekanal

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere