*Nettavisen* Nyheter.

Vil utkonkurrere filterkaffe

Foto: Pressebilde (Nespresso)

Kapselkaffe blir stadig mer populært.

29.03.10 10:09

(SIDE2): Nestlé Nespresso SA opplevde en vekst på mer enn 22 prosent i 2009, og omsatte for over 15.2 milliarder, skriver selskapet i en pressemelding.

Mer fra Side2.no: Besøk forsiden

- Selv i et vanskelig år leverer Nespresso internasjonalt et meget bra resultat. Dette skyldes i høy grad vårt fokus på kundeservice, høy kvalitet og kontinuerlig innovasjon, sier Richard Girardot konsernsjef i Nestlé Nespresso S.A.

Selskapet har mer enn 190 Nespresso Boutiques verden over, og deres såkalte Nespresso Club har passert utrolige syv millioner medlemmer.

Selskapet har et mål om en årlig gjennomsnittlig vekst på 30 prosent, og i Norge doblet selskapet salget av kaffemaskiner i 2009.

Vi forventer at markedet for kapselbaserte kaffemaskiner i Norge vil nærme seg 50 000 solgte maskiner i 2010. Innen tre-fire år tror vi at andelen av kapselbaserte kaffemaskiner vil utgjøre så mye som 40 prosent av totalmarkedet i Norge, sier Kristen A. Hovland, Nordensjef i Nespresso.

Selskapet forventer å nå en omsetning på over 16,5 milliarder i 2010.

Deler av all oppmerksomheten rundt Nespresso har kommet via deres reklamefilmer med George Clooney i hovedrollen. En av disse ser du under. Den har hatt godt over én million visninger på YouTube.

Følg Side2 på Facebook - klikk her!

HTML EMBED

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.