*Nettavisen* Nyheter.

Virtual Garden får stor matkunde

Matkjedene Meny og Ultra flytter størstedelen av sin reklamekonto fra Staal til Virtual Garden.

20.06.08 11:03

Meny-navnet er dødt, mente enkelte reklamefolk etter skandalene med for gammel og dårlig mat i kjøledisken til matvarekjeden. Kjetil Try var blant de som mente kjeden bare kunne gjenskape tilliten, dersom de skiftet navn.

Men Meny er fortsatt i markedet og nå har de skiftet, ikke navn, men reklamebyrå. Virtual Garden har nettopp fått vite at de er valgt som langsiktig partner innen markedskommunikasjon og kontoen kan komme godt med, byrået mistet nemlig nylig Coop.

- Det er fantastisk bra – for Meny anser vi for å være en av markedets mest interessante kunder, sier Nils Petter Nordskar. Gründer og tekstforfatter i byrået.

- Vi mistet jo nylig Coop, så det er fint at vi erstatter dem så fort, sier konsulent Øivind Lindøe til Propaganda.

Lindøe viser til at noe av utfordringen er å profilere butikkjeden som butikken med lave priser på hverdagsvalget har spennende utvalg og som er gode på ferskvarer.

Meny meldte overgang fra Dinamo til D´Arcy (nå Staal) høsten 2001 og byrået begynte med å utarbeide et nytt filmkonsept for dagligvarekjeden; mangfold, inspirasjon, høy kvalitet og konkurransedyktige priser.

- De kommer fortsatt til å jobbe med Staal, men vi får det kreative ansvaret og vil nok stå for mesteparten av massekommunikasjonen, sier Lindøe til Propaganda.

Virtual Garden kommer til å holde på konseptet, "Frihet til å velge", men lanserer samtidig "Både og", som skal fremheve nettopp kombinasjonen av lav pris og høy kvalitet.

- Meny har blitt oppfattet som litt dyrere enn det de faktisk er. Vi ønsker å snu på den oppfatningen, men fortsatt få frem at Meny har et veldig bredt utvalg og varer med høy kvalitet, sier han videre.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.