RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Volvo stoler på nettet

Sist oppdatert:
Volvo foretrekker Internett fremfor avis og TV når de skal lansere en ny utgave av S40. I likhet med BMW satser svenskene på kortfilm via weben.

Volvo S40, som ble lansert første gang i 1995, skal erstattes av en helt ny modell. Den nye S40 leveres med diesel- og bensinmotorer opp til 220 hestekrefter.

I januar neste år skal den nye kraftmodellen introduseres og markedsføres sterkt på det europeiske markedet. Automotive News melder at det er nettet som blir viktigst for svenske Volvo ved lanseringen.

I 2001 startet konkurrenten BMW en serie på til sammen åtte filmer kalt "The Hire" som skulle markedsføre biler fra den tyske produsenten. Flere stjerneregissører i action-klassen, inkludert Tony Scott (Top Gun) og John Woo (Mission Impossible II), ble leid inn for å lage kortfilmene som skapte enorm trafikk på bilprodusentens hjemmesider.

Til sammen 45 millioner mennesker skal de siste to årene ha surfet innom bmwfilm.com for å sjekke ut filmproduksjonen.

Her kan du se alle BMW-filmene

Det er et nederlandsk reklamebyrå, MVBMS Fuel Europe knyttet til Volvo i Amsterdam, som har laget et manus til den nye Volvo-filmen. Automotive News har lite informasjon om hva filmen skal inneholde, men skriver at produsenten vil fokusere på interiørdesign i markedsføringen, der ikke minst det skandinaviske og det enkle skal fremheves.

Filmen skal i første rekke appellere til 27-35-åringer i europeiske regioner utenfor Sverige, målgrupper som regnes blant kjernebrukere av nettet.

Weben er blitt valgt ikke minst fordi det blir regnet som et kostnadseffektivt og billig verktøy for en relativ liten bilprodusent.

- Hvis det ikke fungerer, får vi gå tilbake til tradisjonelle medier og satse på TV og print igjen, sier Lex Kerssemakers, direktør for global marketing på Volvo, til Automotive News.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere