RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Vurderer å legge ned blader

Sist oppdatert:
Aller varsler full gjennomgang.

Aller Norge-sjef Roger Hansen sier de nå skal gjennomgå samtlige titler for å få ned kostnadene i selskapet.

Sjekk ut NA24 Propagandas nye medieguide

- Vi skal opprettholde de titler som vi har tro på, både på kort og lang sikt. Prosessen vi står ovenfor vil avgjøre om noen titler - og eventuelt hvilke titler som skal legges ned, sier Hansen til NA24 Propaganda.

Aller Norge varslet tidligere i dag at de skal kutte kostnader på mellom 110 og 130 millioner kroner.

Nedgang for damebladene
Det har gått rykter i ukebladmarkedet om at det omtrent bare er Se og Hør av Aller-titlene som har tjent penger de siste månedene. Dette tilbakevises av Hansen.

- Jeg forholder meg ikke til slike rykter. Heldigvis stemmer ikke disse ryktene med virkeligheten. Se og Hør og alle andre titler og avdelinger skal gjennomgås i denne prosessen.

Stemmer det at det har vært betydelig opplagsnedgang i KK og Henne?

- De fleste av de store bladene i Norge har hatt en negativ utvikling de siste årene. Dette gjelder også KK og Henne.

Hvor vil de største kuttene komme, og er det i hovedsak snakk om stillingskutt, eller planlegges det andre tiltak for å få ned kostnadene?

- Det er det vi skal jobbe med i tiden fremover. Både variable og faste (lønnskostnader) vil bli kuttet. Ennå er det altfor tidlig å si noe om hva som blir redusert hvor mye i denne kostnadsprosessen.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

Skal både gasse og bremse
Vil nedgangen redusere takten av nylanseringer fra deres kant i tiden fremover?

- Det får tiden vise. Samtidig er det viktig å si at vi ikke må glemme gasspedalen. Sunne mediebedrifter både gasser og bremser.

Er det utelukkende konjunkturen som gjør kuttene nødvendige, eller er det også snakk om permanente forandringer i magasin- /ukebladmarkedet?

- Vi forholder oss til dagens marked - samt medietrender både når det gjelder annonseomsetning og opplagsutvikling. Det vi nå gjør, mener vi er riktig i forhold til de signaler som markedet gir oss.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere