*Nettavisen* Nyheter.

Woldsdal-utbrytere vil ikke være et jyplingbyrå

Tre JKL Woldsdal-ansatte i 30-års alderen starter nytt byrå. - Vi har ikke ønske om å være et jyplingbyrå, sier kanskje den mest kjente av dem, Øystein Bonvik.

20.06.08 11:02

Øystein Bonvik har både jobbet i Burson-Marsteller, Coca-Cola og for CNN i Atlanta, Georgia i en praksisperiode. Nå er han en av tre som bryter ut av JKL Woldsdal for å starte sitt eget byrå.

- Jeg har vel alltid gått med drømmen om å starte et lite byrå, det har ligget i magen en god stund, sier Bonvik til Propaganda. Sammen med Nina Horn Hynne, som nettopp har returnert fra svangerskapspermisjon, og Christine Olsen skal de starte et byr med til sammen 6-7 ansatte.

Han vil spare både navn og virksomhetsområder til lanseringen, men sier at det dreier seg om rådgivningsvirksomhet i samme gate som de har drevet med tidligere. De tre var spesielt rettet inn mot forbruker-PR i jobben i JKL Woldsdal, Bonvik spesielt rettet mot internasjonale merkevarekunder og fagansvarlig på forbrukerområdet.

- Jeg har vært trygghetssøkende hele livet, det er på tide å ta en sjanse. Jeg er ikke nervøs for dette og har veldig tro på at vi kan greie det på egen hånd. Vi har tross alt drevet med dette noen år og kommer ikke til å være et ungt jyplingbyrå, sier han.

Verken han selv eller Olsen er mer enn noen og 30 år, Horn Hynne et par år eldre.

Sistnevnte har ti års erfaring fra Geelmuyden.Kiese. En kort stund jobbet hun som journalist i Kampanje, før hun vendte tilbake til PR-bransjen og Woldsdal & Partnere.

Olsen har tidligere erfaring som informasjonsrådgiver i Apeland Informasjon og finansjournalist i Reuters.

De tre har greid å skaffe finansiering, men når de får slutte i JKL Woldsdal er fortsatt noe uklart.

- Vi prøver å være ydmyke i forhold til oppgaven som ligger foran oss. Vi må helt klart bevise vår eksistens, sier Bonvik til Propaganda.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.