RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Yahoo inn i nettmusikk-konkurransen

(Nettavisen)
Sist oppdatert:
Yahoo har kjøpt opp musikkselger-tjenesten Musicmatch for 160 millioner dollar. Dermed har de kastet seg inn i konkurransen om salg av musikk online.

Med kjøpet av Musicmatch tar Yahoo over 225.000 brukere i tillegg til at de får et musikkbibliotek med over 700.000 musikkfiler, skriver Jyllands-Posten.

Kjøpet inkluderer også en mediaplayer for avspilling av musikk, som setter Yahoo i direkte konkurranse med Apple Computer sin iTunes og MSN Music.

Musicmatch ble lansert på slutten av 1990-tallet som en abonnementsbasert musikktjeneste online. Strategien bak oppkjøpet er å nå en størst mulig andel av kundene, som nettopp nå er i ferd med å gå over til å kjøpe musikk på internett.

Yahoo håper også å bli en av de store aktørene innenfor salg av musikk online .

«Målet vårt er å bli den ledende spilleren i det digitale musikkmarkedet», sier Dan Rosensweig i Yahoo.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere