*Nettavisen* Nyheter.

Yahoo! med nytt våpen mot søppelreklame

Yahoo! har lagt fram et forslag i kampen mot søppelpost som innebærer en endring i hvordan e-post sendes.

20.06.08 11:01

En av de største utfordringene i kampen mot spam, er at man aldri kan være sikker på at avsenderen er den samme som er oppgitt.

I blant kan man faktisk oppleve å motta spam med seg selv som avsender. Dette gjør det vanskelig å filtrere ut uønsket e-post, melder digi.no.

Fredag i forrige uke annonserte Yahoo! at selskapet arbeider med en teknologi for spambekjempelse som vil kreve autorisasjon av en meldings avsender.

- Det faktum at Yahoo!, som er blant de fire store aktørene innen e-posttjenester, gjør dette, er et langt skritt framover. Det er et flott verktøy å ha i verktøykassen, sier Andrew Barrett, administrerende direktør for anti-spamorganisasjonen SpamCon Foundation til Reuters.

Han mener at Yahoo!s forslag bør være attraktivt for andre e-tilbydere fordi det er gratis og tilbys uten spesielle restriksjoner.

Her er hele saken hos vår søsterpublikasjon digi.no

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.