Gå til sidens hovedinnhold

Økende kjøpeiver i Tyskland

Den tyske konsumenttillitsindeksen steg for andre måned på rad i desember

Det viser månedlige tall utarbeidet av det tyske markedsanalyseselskapet Gfk publisert i morges.



Konsumenttillitsindeksen steg fra steg fra revidert 2,6 i november til 2,9 i desember. Julehandelen ser ut til å ha brakt frem optimisme i Tyskland.



Underindeksen som måler de tyske konsumentenes lyst til å handle steg fra minus 24,4 til minus 22,3.



Bildet stemmer godt over ens med den tyske handelsorganisasjonens tall presentert i begynnelsen av uken som viser høyere julehandel enn i 2003, dette tross den høyeste ledigheten på seks år i Tyskland, melder Bloomberg News.



For året er imidlertid 2004 ventet å bli det fjerde året på rad med fall i varehandelen på rad.

Reklame

Pørni slår alle rekorder - her ser du serien

Kommentarer til denne saken