- Bra med Lidl-konkurranse

Markedsføringsekspert Hans Mathias Thjømøe mener norske dagligvare butikker har hatt det for godt for lenge. - På høy tid med konkurranse, mener eksperten.

20.09.04 10:04

Thjømøe, som er førsteamanuensis i markedsføring ved BI, mener det ikke er uten grunn at vi har matbaroner som Stein Erik Hagen og Odd Reitan her i landet, melder NRK.

Den tyske lavpriskjeden Lidl åpner sine første butikker i Norge torsdag. I forkant har det blitt spekulert i hvilken innvirkning Lidls inntog vil ha på den norske dagligvarebransjen. Ifølge BI-amanuensisen er det på høy tid at konkurransen i markedet blir sterkere.

- De har hatt det alt for godt alt for lenge, og konkurranse er bra for kundene, sier Thjømøe til NRK.

Han påpeker at prisforskjellene mellom de eksisterende kjedene har vært små. Men med Lidl spår Thjømøe at situasjonen vil endres. Det kan imidlertid bli for tøft for noen butikker, ettersom butikktettheten allerede er stor.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.