Gå til sidens hovedinnhold

- Vil fjerne SAS eller Braathens

SAS-konsernet vil fjerne enten Braathens eller SAS, slik at de får kun ett varemerke i Norge.

Målet er å vinne konkurransen med lavprisselskapene Norwegian og Nordic Airlink.

- Jeg kan bekrefte at det finnes en slik plan, og at vi arbeider intenst med dette i øyeblikket. Utover det kan jeg ikke kommentere dette nå, sier informasjonsdirektør Hans Ollongren i SAS-konsernet til Dagens Næringsliv.

Flykonsernet skal gjennom prosjektet "LCC Pluss" (Low Cost Carriers Pluss) bli mer konkurransedyktig, til tross for at det meste av nettverksstrukturen skal opprettholdes som i dag.

Visekonsernsjef Gunnar Reitan i SAS sier til avisen at han ser behov for å skape en felles enhet for norsk innenrikstrafikk.

Innen vinterprogrammets start i oktober i år vil det angivelig bare være ett merkenavn på norsk innenrikstrafikk.

Reklame

Black Week: De beste kuppene du gjør på Fjellsport-salget