Gå til sidens hovedinnhold

100 kr per spam

Det bør koste danske virksomheter 100 kroner å spamme en mulig kunde. På den måten kan folk spares for uønsket og irriterende reklame.

I september i år ila dansk høyesterett teleselskapet Debitel en bot på 40.000 kroner for å ha sendt ut nærmere 50.000 SMS-beskjeder og e-poster med reklame, skriver Kampanje .

Nå vil de danske konservative ha løpende og konsekvent bøtelegging av slik virksomhet, skriver det danske nyhetsbyrået Ritzau.

- Jeg er sikker på at hardere straff vil ha en forebyggende virkning, sier partiets næringspolitiske talsmann Per Ørum Jørgensen.

Han mener selskapene som sender ut spam må betale 100 kroner for hver person som mottar den. Det danske forbrukerombudet har tidligere kommet med et tilsvarende forslag, heter det i meldingen fra Ritzau.

Reklame

Manchester City slår lillebror Manchester United søndag

Kommentarer til denne saken