Advarer mot reisebyrå

I jungelen av reisebyråer er det lett å gå seg vill. Forbrukerrådet advarer nå mot et reisebyrå som ikke gir kundene betalte billetter.

26.04.04 12:14

Forbrukerrådet har den siste tiden mottatt en rekke henvendelser fra kunder som har bestilt reiser av One World Travel, skriver Forbruker-Rapporten.

Først og fremst gjelder henvendelsene kunder som ikke har fått billettene sine.

One World Travel skal at det vil ta tid å få utlevert billettene på grunn av manglende betalingsevne hos selskapet. Enkelte kunder har fått beskjed fra reisebyrået svært kort tid før avreise at billettene ikke kan utleveres, fordi One World Travel ikke har betalt det aktuelle flyselskapet.

Det dreier seg i hovedsak om kostbare reiser til Østen.

Forbrukerrådet har gjentatte ganger forsøkt å ta kontakt med One World Travel uten å lykkes, både per telefon og per brev. Rådet ønsker en tilbakemelding om hvordan selskapet vil oppfylle sine forpliktelser overfor kundene.

Forbrukerrådet har ikke mottatt svar fra One World Travel innen fristen som ble satt.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Mest lest på Økonomi

Annonsebilag