Gå til sidens hovedinnhold

Anmelder Lindorff

Gjeldsoffer-alliansen (GOA) har anmeldt Lindorff på bakgrunn av det som kom fram i «TV 2 hjelper deg» 16. november.

I tv-innslaget fikk vi høre historien til tre personer som har kjempet en tøff kamp mot inkassoselskapet.

- Inkassoselskapets behandling av omtvista krav er et alvorlig problem, sier leder Bengt Scheldt og stadfester at organisasjonen nå anmelder inkassoselskapet.

Han håper at politi og Kredittilsynet vil gjøre noe med situasjonen.

Boten var betalt - fikk inkassokrav allikevel
Roy Wikstrøm var en av de som mottok plagsomme inkassokrav. Saken hans gjaldt en parkeringsbot som han betalte bare noen dager etter at den ble pålagt. På tross av dette fikk han et inkassokrav fra Lindorff der dyre salærer var plusset på.

For å få stoppet saken, sendte Wikstrøm Lindorff en kopi av kvitteringen på at han hadde gjort opp for seg. Men det hjalp lite. Den samme leksa gjentok seg nemlig hele tre ganger til før Lindorff fikk ryddet opp i feilen sin.

- Det er nettopp dette vi vil karakterisere som svindelforsøk, sier Bengt Scheldt i GOA.

Lindorff: -Uholdbar anmeldelse

Lindorff, på sin side, slår tilbake mot beskyldningene.

- Etter hva vi forstår representerer ikke Gjeldsoffer-Alliansen personene i noen av de nevnte sakene i programmet, sier kommunikasjonsdirektør Arve Paulsen i Lindorff.

Paulsen sier at Lindorff på eget initiativ har tatt kontakt med GOA hvor de har informert om de offentlige tall som foreligger hos Forbrukerrådet.

- Vi kan ikke se at Gjeldsoffer-Alliansen har tatt hensyn til disse tallene. For oss fremstår anmeldelsen som klart uholdbar, sier Paulsen.

Les flere forbrukersaker på www.tv2hjelperdeg.no.

Reklame

Manchester City slår lillebror Manchester United søndag

Kommentarer til denne saken