*Nettavisen* Økonomi.

Banker svarer ikke på e-post

Foto: (TV 2 Nettavisen/CS)

En stor undersøkelse viser at de norske bankene er dårlige til å svare på e-post fra deg.

En stor internasjonal undersøkelse fra Datamonitor viser at bankene i seks av ti tilfeller ikke svarer på henvendelser som kommer per e-post, skriver Computerworld.

Bruker ikke tid
Norske banker kommer enda dårligere ut, og i ni av ti tilfeller brukte ikke banken din tilstrekkelig med tid til å sette seg inn i ditt konkrete produkt- eller servicebehov før de begynte å sende ut anbefalinger.

Undersøkelsen er gjort på oppdrag for programvarefirmaet Siebel, som selger systemer for kundeoppfølging, og 18 av de største bankene i Norden deltok i den internasjonale undersøkelsen.

Bekymringsfullt
I undersøkelsen inngår fem norske banker, men på tross av det relativt lave antallet dekker disse finansinstitusjonene faktisk hoveddelen av det norske markedet, ifølge Siebel.

Carl Jacob Sommerfeld, sjef for Siebel Systems i Norge, mener resultatet er bekymringsfullt.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.