Gå til sidens hovedinnhold

Blåser 600 millioner på mobilmoro

Polyfoniske ringetoner, bildemeldinger og dynamiske tekstmeldinger er populært blant det norske folk. I fjor brukte vi 600 millioner på mobil underholdning.

Det er bra for Schibsted. Selskapet eier nemlig Inpoc, leverandør av nettopp mobil moro. De går ut av fjoråret med et driftsoverskudd på 12,5 millioner kroner.

Selskapet har beregnet at markedet for mobil underholdning var rundt 600 millioner kroner i fjor, og vokste med 200 millioner kroner fra 2002 til 2003.

Akkumulert har Inpoc, som eies av Schibsted, Aftenposten og VG, et driftsunderskudd på 37 millioner kroner, skriver Kampanje.com

I følge administrerende direktør i Inpoc, Per Håkon Fasting, er det særlig markedet for mobil-spill som tar av.

- Også mms-animasjoner er populære. Utberedelsen av mms-terminaler har skjedd dobbelt så raskt som man hadde trodd. Men det mobile markedet er fortsatt preget av chat-tjenester, strip poker og andre rosa tjenester som er litt snuskete, sier Fasting til Dagens Næringsliv.

Reklame

Gigantisk pute: Denne gir optimal sovestilling