Gå til sidens hovedinnhold

- Celina-romanse kan skade Rema

Kjærlighetsforholdet mellom Ole Robert Reitan og Celina Midelfart kan skade Remas merkevareprofil, ifølge analytikere. Hva mener du?

- Dette kan bidra til å fjerne det folkelige og billige i Remas profil. Når de blander tiara og billigvarer, vanner Rema ut imagen sin, sier Svein Roger Helle, fagansvarlig for merkevarebygging hos Geelmuyden.Kiese, til VG.

Han støttes av merkevareforsker Trond Blindheim ved Handelshøyskolen BI.

- Rema har markedsført seg ganske heftig på det enkle, nøkterne og folkelige. Derfor er det åpenbart at dette forholdet får konsekvenser for hvordan vi oppfatter merkevaren Rema 1000, sier Blindheim til avisen.

Svekker merkevaren
Med slagord som «det enkle er ofte det beste» profilerer Rema seg på det enkle og folkelige. Kosmetikkdronningen Celina Midelfart tilhører derimot det absolutte jetsettet i Oslo.

- Rema ønsker å forbindes med lave priser, men når dette blandes med luksus og rikdom, svekkes merkevaren, sier Helle til VG.

Tidligere har de to hver for seg fremstått med svært forskjellig livsstil i mediene.

- Far Odd Reitan vil nok følge med på sønnene slik at de ikke kjøper store seilbåter og kjøper feriehus ved Rivieraen, slik at dette kommer i fokus, sier Blindheim.

Tror du Celina-romansen ødelegger Rema-profilen? Bli med på debatten i kommentarfeltet under:

Reklame

NÅ: 60 % på kule badebukser

Kommentarer til denne saken