*Nettavisen* Økonomi.

Coca-Cola tar opp kampen med Tine

Det går mot en regelrett melkekrig når Coca-Cola kan komme til å lansere en ny melkebasert drikk ved navnet Swerve i Norge. Tine sier de ikke frykter konkurransen.

Swerve kommer med enten blåbær-, banan- eller sjokoladesmak. Melkedrikken inneholder 50 prosent ren melk. Den er søtet med sukker og et nytt søtningsmiddel som ikke er godkjent i Norge. Den har også et lavt fettinnhold.

Nå vurderer Coca-Cola å lansere drikken i Norge.

– Det er riktig at Norge flere ganger har vært veldig tidlig ute med nye ting. Nordmenn er nysgjerrige på nyheter og det er et velutviklet drikkemarked i Norge. Vi ser hele tiden på nye og spennende ting, sier informasjonssjef Svein Rømmerud i Coca-Cola Norge AS til Nationen.

Marketing direktør i Tine, Anders Røed synes ikke det er et problem med økt konkurranse når det gjelder melkedrikker fra andre firmaer, som Coca-Cola, i fremtiden.

– Jeg vil ikke si det er noe problem. Melk med smak er en del av drikkemarkedet som er i vekst, og det er vel derfor Coca-Cola vil ha en bit av det. Men vi vil ha vår del av det samme markedet også i tiden som kommer, sier han til avisen.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag