*Nettavisen* Økonomi.

Ekjord solgte bedre på «smørepolene»

Salget av produkter fra importøren Ekjord gikk bedre ved de polutsalgene der sjefene var med på Ekjords middager enn ved andre vinutsalg.

25.01.05 09:01

En undersøkelse av salget av Ekjords produkter over hele landet viser at Ekjord solgte bedre på de vinmonopolene de sjefene ble med på Ekjords middager på Hankø, skriver Dagens Næringsliv.

Ekjord har normalt en markedsandel på 6,5 prosent de tre siste årene, men ved de fleste av polene der polsjefene som var med på Ekjords middager jobbet, var omsetningen høyere.

I 2002 var gjennomsnittet ved disse polutsalgene ni prosent, og i 2003 var gjennomsnitt 8,6 prosent.

På et av polene var Ekjords markedsandel helt opp i 13 prosent.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag