Gå til sidens hovedinnhold

Gleder seg til kamp mot Lidl

- Lidl? Ka e det? Rema-arvingene Ole Robert (bildet) og Kjell Magnus Reitan gleder seg til å ta opp kampen mot Lidl.

Den trønderske lavpriskjeden har hittil holdt en lav profil omkring strategien mot tyske Lidls inntog på det norske dagligvaremarkedet.

I et intervju med Dagbladet sier de to Reitan-brødrene nå at det gleder seg til den forestående kampen. Rema har ikke tenkt til å legge seg flat.

- Vi skal gjøre alt vi kan for å være billigst, sier Ole Robert Reitan til avisen.

Han viser til at Rema 1000 har figurert som den billigste dagligvarekjeden i Norge i tester over de siste to årene, og at det er en ambisjon som man akter å vedlikeholde.

- Vi skal fortsette som før. Rema 1000 er en sterk merkevare som folk liker. Nye konkurrenter kommer og går hele tida, enten de kommer fra Drammen eller Tyskland. Men det er klart at kampinstiktet vårt vekkes, sier Ole Robert.

Han peker samtidig på at Rema allerede konkurrer med superlavpriskjeder som Aldi og Lidl i Danmark, og at Rema der fortsatt "går så det griner".

Lidl har fått stor oppmerksomhet for sine lave priser. Den tyske kjeden har ofte slått seg opp i nye markeder ved å dumpe prisene på såkalte non-food produkter, som PC-er, DVD-spillere og liknende. Reitan-brødrene fastholder at det vil også være en strategi for Rema i tiden framover.

Reklame

NÅ: Black Friday-pris på Garmin-favoritten fenix 5 Plus