Vinteren er rett rundt hjørnet, og det er snart på tide å skifte til dekk som skal holde bilen trygt på plassert på veien helt frem til våren.
Kravet til mønsterdybde på vinterdekk er tre millimeter for kjøretøy under 3500 kilo, men NAF anbefaler fire millimeter. Piggdekk kan brukes mellom 1. november og første mandag etter andre i Sør-Norge, mens den tillate perioden for vinterdekk er fra 16. oktober til 1. mai i Nord-Norge.
Finn best pris på vinterdekk
Det kan være store prisforskjeller på dekk og felger hos de ulike forhandlerne, men det er tidkrevende å sammenlikne priser hos verksteder og nettbutikker for å finne det beste tilbudet. Hvis du trenger nye dekk før vintersesongen, er det derfor lurt å bruke den smarte prissammenlikningstjenesten
dekk.eu.
Dekk.eu har gjort hele jobben for deg! Du trenger bare å søke på dekkene du trenger, så får du opp en sortert liste som viser prisene hos en mengde butikker og forhandlere. Du kan også søke på kriterier som bredde, høyde og diameter for å finne dekk som passer til din bil.
For å gjøre jobben med å kjøpe dekk enda enklere og raskere, kan du bestille produktene fra den rimeligste nettbutikken direkte på dekk.eu.
Du kan også bruke Dekk.eu til å finne de beste prisene på felger, motorolje, kjetting og andre bilrelaterte produkter.
Sammenlikn priser på vinterdekk på Dekk.eu!
Les også: Tidenes tilbud på Outlander PHEV
Beste vinterdekk 2019
Det er store variasjoner i kvaliteten på vinterdekkene fra de ulike dekkmerkene, så det er viktig å sjekke hvilke produkter som har fått best omtale i tester før du bestemmer deg for hvilke dekk du skal kjøpe.
I NAFs årlige test fra tidligere i høst ble Continental VikingContact 7 kåret til de beste piggfrie dekkene, mens Nokian Hakkapeliitta R3 kom på plassen bak.
Continental IceContact 3 og Michelin X-Ice North 4 fikk best score av piggdekkene.
Test.no har kommet frem til de samme resultatene som NAF i sin kåring av årets beste vinterdekk (både med og uten pigger).
Denne saken er skrevet som innhold av Nettavisen. Kommersielle lenker i artikkelen henviser til aktører som betaler for eventuelt salg gjennom artikkelen, og som dermed finansierer vårt redaksjonelle arbeid. På generelt grunnlag vil det i slike artikler være lenker, herunder dyplenker og s.k. «embedding» som ikke er kommersielle, men som er satt inn for å illustrere eller gjøre artikkelen mer relevant og nyttig for leserne.