Pål Nisja Wilhelmsen

Har du lyst til å forandre norske medier?

Vi trenger hjelp med å forandre framtiden.

Nettavisen trenger en ny medarbeider. Helt nøyaktig trenger vi en ny medarbeider i avdelingen for innovasjon og forretningsutvikling.

Bakgrunnen for ønsket er flere ting, og skal vi være helt ærlige trenger vi egentlig mer enn en også.

For det første har vi fått støtte fra Google for å drive videre et prosjekt for personalisering av lyd, video og tekst. For det andre har en av våre ansatte vært såpass utviklende at det blir en utvidet pause fra jobben i noen måneder.

Det betyr at vi må ha en ny person inn. Eller faktisk så trenger vi to. Det kommer vi tilbake til.

Vi kunne sikkert skrevet mye om hvilke arbeidsoppgaver du som arbeidet hos oss innebærer, men det vet vi samtidig ikke. Vår jobb er å lage ting som i dag ikke finnes. Noen ganger er det å ta en ting vi gjør, mikse det med en ting vi ikke gjør og pynte med noe vi så absolutt burde ha gjort. Andre ganger betyr det å låne gode nok konsepter fra andre for å tilpasse det til vår egen hverdag.

Magdalena Valcheva, Gary Shapiro, Mariya Valcheva, Pål Nisja-Wilhelmsen, Ingvild Jenhaug Korneliussen. Fra The Next Web i Amsterdam. Magdalena Valcheva jobber nå i Egmont. Gary Shapiro er CEO i Consumer Electronics Association.  

Likevel vet vi litt. En typisk arbeidsdag vil inneholde en eller flere av det under:

·Analyse av trender, data eller tall som gir oss grunnlag for å lage hypoteser om de neste årene

·Egenfokusert arbeid for å finne løsninger på utfordringer vi kommer over når teknologi eller løsninger ikke finnes

·Samarbeid på tvers i avdeling, avis og konsern for å få mange nok til å dra lass, hoppe samtidig og juble over seire

·Møter med eksterne som har gode konsepter vi kan få lov til å være med på

Vi har latt oss friste av den søte kløe med både smarte høyttalere og content marketing. 

Som avis er vi en del av stiftelsen Amedia. 73 aviser over hele det norske landet, samt noe annet. Vi jobber for å lage ting som kan skalere ut i hele konsernet. Vi skal kunne svare ja på spørsmålet som alltid dukker opp i presentasjoner i ledermøter med mange økonomer: Vil dette skalere?

Noen ting vi gjør er avanserte, andre er det ikke. 

Noen ting skalerer ikke, og vil bare være viktig.

I dag jobber vi med lyd (noen vil gjerne kalle det podkast, men det er bare en liten del av lyden vi gjør), videokonsepter og mye annet som er litt for hemmelig foreløpig for å skrive i en stillingsannonse. Ikke det at vi for så vidt er redd for at noen stjeler konseptene våre. Er de gode nok vil ikke flest folk forstå de likevel.

Vi trenger noen som kan forstå. Noen som har struktur. Kreativitet. Noen som trives med at det både skjer mye og at det er store krav til egen framdrift. Hos oss er det noen ganger så flat struktur at det er fare for at pannekakene vil rulle ut på sidene. Du vil få mye ansvar, men vil jobbe sammen med kollegaer som har en felles driv for at vi alle skal lykkes.

Sjefen vår, Pål, er et kreativt rotehode som på sjarmerende vis alltid lander med beina et eller annet sted godt plantet med prosjekter som for mange på sjokkerende vis lykkes. Siden han har skrevet dette selv er det i hvert fall relativt ærlig, om enn noe subjektivt.

Den 14.desember 2016 hadde vi seminar på Colosseum kino i 2 timer og 13 minutter.

Du kan ha mange bakgrunner. Vi har ansatt pedagoger, økonomer, markedsførere, journalister og mye annet. Det kan til og med være at et diplom fra et eller annet kurs eller gode beskrivelser av overnattinger på Befalsskolen er nok.

Du skal jobbe med dette (dette er fra konsernets grunnlag for å kjøpe hele Nettavisen). 

Vi vil ha deg som kan svare ja på spørsmålet: Har du lyst til å forandre norske medier?

Vår avdeling startet med content marketing i Norge, laget den første nettdatingtjenesten i landet, de første digitale rubrikkmarkedene, Side2, jobbet med blogg først, laget en YouTube-kopi og en tjeneste hvor du skulle være deg selv og være venn med dine virkelige venner (kalt Me, den ble en fiasko). Vi gjør mye, og over et stort spenn av muligheter. Mange av ansatte i vår avdeling har gått videre i selskapet og konsernet, mens andre har funnet lykken andre steder.

Fra kantinen vår i Akersgata. Det er ikke burger hver dag. 

Du blir ansatt i 100% stilling, og arbeidssted er i Oslo sentrum .

Stilling 1: Prosjekteier Google DNI

Den ene stillingen er tilknyttet prosjektet med Google DNI og vil kreve at du har kjennskap og kunnskap om økonomi, er strukturert og glad i å holde i prosjekter. Dette er en prosjektstilling fra 1.august (eller om du må begynne senere) til prosjektet er ferdig (minimum 12 mnd))

Stilling 2: Prosjekteier innovasjon

Denne stillingen er et vikariatet for vår prosjekteier som går ut i svangerskapspermisjon. Vi har likevel ingen grunn til å tro at du bør tenke på det slik. Hvis du tror at du passer til jobben har du i løpet av de 12 månedene hos oss vært med på å lage noe nytt som gjør at du jobber hos oss fast.

Om du vil.

Og det vil du. Tro oss. Det er en grunn til at Nettavisen alltid får comeback av folk som slutter.

Skriv en kort søknad, legg ved en enda kortere CV som poengterer det du mener vi må vite om deg og klikk på denne linken.

Vi jobber i Oslo. Akersgata 34. Det er rett ved T-banestasjonen Stortinget.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.