Hudfletter Grandiosa-reklamen

- Det dummeste jeg har sett. Amanuensis Trond Blindheim hudfletter Grandiosa-reklamen. Tidligere NRK-fjes Lars-Jakob Krogh sier samtidig at han angrer.

18.03.04 16:17

Krogh deltar i TV-reklamene som promoterer de to nye Grandiosa-variantene. Reklamen er laget som et valginnslag, der Krogh debatterer de to smakenes muligheter for valgseier.

- Det var en forespørsel jeg fikk. Og det hele ble litt annerledes enn jeg hadde forestilt meg, mye mer voldsomt, sier han til Kapital.

Krogh sier videre at han trolig ikke vil takke ja, hvis liknende tilbud kommer hans vei i fremtiden.

- Gjort er gjort og spist er spist. Jeg ville kanskje ikke vært med på en maken reklame igjen, sier han.

Amanuensis Trond Blindheim ved handelshøyskolen BI er ikke mild i sin vurdering av reklamens kvalitet.

- Jeg tror at det er den verste reklamen jeg har sett til dags dato. Jeg har aldri sett noe dummere. Jeg synes den reklamen er patetisk. Valg? Hva er det for noe? De har sikkert prøvd å få Frank Aarebrot først, og så har han sagt nei. Så går de til en kjendis som har gått ut på dato, sier Blindheim til Kapital.

Torsdag ble det klart at valgkampanjen som Stabburet har satt i gang i forbindelse med Grandiosa-lanseringen har blitt utsatt for fusk. Ifølge Orkla Foods har 100.000 av de registrerte stemmene blitt lagt inn av datahackere.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.