*Nettavisen* Økonomi.

Hytter og påskeegg på medietoppen

I løpet av påsken leste og hørte vi mest om hytter, krim og appelsiner. Men også påskeegget er på god vei opp i medietoppen.

29.03.05 10:28

Det viser en telling foretatt av medieovervåkerne i Retriever Norge i alle landets riks- og regionsaviser, samt nettaviser og nettmagasiner.

Ifølge påskeindeksen økte medieomtalen av påskeegget mest, med hele 3.200 prosent målt mot en gjennomsnittsmåned ellers i året, skriver Journalisten.no.

Også påskeharen fikk høyere kjendisstatus, med en omtaleøkning på nesten 2.800 prosent. Medietaperne ble i år solkrem og harryturer til Sverige.

- Vi skulle gjerne sett at omtalen av fjellvettreglene var større. Norske medier er i stor grad mer opptatt av sesongeffekter enn å oppdra befolkningen, forteller Tommy H. Brakstad i Retriever Norge til nettstedet.

En gjennomgang av alle artikler som ble skrevet i fjor om høytider, viser at påsken topper statistikken med julen hakk i hæl.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.