*Nettavisen* Økonomi.

Inkassostans fra Lindorff

Helsekostselskapet Naturpost sender varer til folk som ikke har bestilt, og Lindorff driver inn pengene. Det har Forbrukerrådet satt en stopper for.

20.12.05 11:04

- Vi tok kontakt med Lindorff og ba dem om at oppfølgingen måtte bedres, sier Linette Heiberg i Forbrukerrådet.

Ifølge Forbrukerportalen ble henvendelsen godt mottatt hos Lindorff, som nå har hatt et møte med Naturpost. Lindorff har som følge av dette avbrutt oppfølgingen av kravene som allerede er sendt ut.

«TV 2 hjelper deg» har mottatt en rekke henvendelser på Naturpost. Firmaet har fått klager for å drive med såkalt negativt salg av produkter som rosenrot, Omega-3 og epledrikk. Dette skjer blant annet på telefon.

Forbrukerrådet har så langt mottatt over 160 henvendelser på dette firmaet. Forbrukere som ikke har bestilt varer får tilsendt produktene, og betaler de ikke har kravene altså gått til inkasso.

Forbrukerrådet råder forbrukere som ikke har bestilt, men som likevel mottar varer, om å henvende seg skriftlig til selskapet.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag