Interiørkjeden Kid la mandag fram ureviderte inntektstall for fjerde kvartal 2021. Mens Kid-gruppen, bestående av norske Kid Interiør og svenske Hemtex, økte inntektene med 2,5 prosent, er det en nedgang for Kid Interiør.

Det viser en børsmelding fra kjeden.

- Den globale fraktsituasjonen forårsaket forsinkelser i alle våre markeder og påvirket inntektene fra både oktober og november negativt. Inntektene økte imidlertid betydelig fra slutten av november, da produkter fra julesortimentet kom. Alt i alt er jeg veldig glad for å kunne rapportere en vekst på 2,5 prosent, og spesielt sammenlignet med det sterke fjerdekvartalet i fjor, sier administrerende direktør Anders Fjeld i meldingen.

Den norske interiørkjeden hadde imidlertid en nedgang i inntekter på én prosent, fra 694,2 millioner kroner til 687,4 millioner kroner. Like-for-like-salget hadde en nedgang på 3,8 prosent. Nettsalget økte derimot med 4,7 prosent.

For hele regnskapsåret 2021 økte derimot inntektene til Kid Interiør med 1,1 prosent, til 1,88 milliarder kroner, mens like-for-like-salget gikk ned med 1,8 prosent. Nettsalget til Kid Interiør i 2021 økte med 21,2 prosent.

For Kid-gruppen økte derimot inntektene både i fjerde kvartal og får året som helhet. I fjerde kvartal økte inntektene med 2,5 prosent til 1,1 milliarder kroner, hvorav nettsalget utgjorde 9,6 prosent av de totale inntektene.

For hele 2021 hadde Kid-gruppen en økning på 4,5 prosent til tre milliarder kroner i hele 2021.