JetsSky-kunder får klagehjelp

Foto: (jetssky.com)

Flyselskapet JetsSky har solgt flybiletter uten å ha ruteavtalene i boks. Nå kan misfornøyde kunder få klagehjelp fra Forbrukerrådet.

For noen uker siden ba Forbrukerombudet det nederlandske flyselskapet JetsSky om umiddelbart å stanse markedsføring og salg av flybilletter til norske forbrukere.

Grunnen var at JetsSky solgte flybilletter til flygninger selskapet ikke kunne avvikle, ettersom avtalene med flyplassen ikke var i orden.

Mange har kjøpt billetter fra selskapet uten å kunne bruke dem. JetsSky har imidlertid lovet å betale tilbake pengene. Men norske forbrukere som ikke har fått tilbakebetaling, oppfordres til å bruke Forbrukerrådets klageveileder.

JetsSky har ennå ikke svart på Forbrukerombudets henvendelse i slutten av januar.

Ombudet ber fortsatt norske forbrukere om å være forsiktige med å bestille billetter hos JetsSky før det er sikkert at selskapet kan starte flygninger.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.